Vi testar ny bansträckning under juli!
På tisdag blir första 9 hålen mer omväxlande!
Under fyra veckor i juli kommer vi att testa en ny bansträckning på Kevinge. Vi hoppas ni uppskattar möjligheten att spela banan på ett annat sätt under en period.
Vi kommer vara lyhörda för dina synpunkter.
Varför testar vi detta?
- Flera har efterfrågat mer omväxling på de första 9 hålen
- Att vi startat på hål 10 på tisdagar har varit uppskattat bland många som bara spelar 9 hål.
- Idag är det inga par 5 hål första 9 och par är 33. Den slingan som kommer testas innebär par 35 första 9 och par 34 andra 9.
- Vi ser även fördelar med att komma närmare klubbhuset efter 9 spelade hål.
Hur går det till?
- Du börjar som vanligt med hål 1 och 2.
- Spelar därefter hål 10 till 16. Då är 9 hål spelade.
- Därefter hål 3 till 9.
- Avslutar med hål 17 till 18.
När sker testet?
- Tisdag 30 juni till och med söndag 26 juli.
Hur ska testet utvärderas?
- Vi vill ha feedback från både medlemmar och gäster. Vi kommer att dela en QR-kod som leder till en enkel utvärdering.
Kommer jag kunna registrera mina rundor som vanligt?
- Absolut. Allt spel är handicap-grundande.
- Index på hålen kommer att ändras marginellt.
När kommer jag passera kiosken?
- Efter 9 hål kommer du till dagens hål 3. Där finns kiosken. Intill röd tee.
- Spelar du från vit, gul eller blå tee kan du slå ut först och sen passera kiosken.
Har bansträckningen ändrats tidigare på Kevinge?
- Vi spelar nu på den 5e versionen av Kevingebanan. Sträckningen har varit sig lik sedan 2007.
- Innan dess öppnade banan 1932 och fick en förändrad bansträckning 1934, 1968, 1991 och senast 2007.
Se gärna bilder på de olika dragningarna.
Välkommen till klubbhuset nu på måndag 29 juni om du vill veta mer. Från kl 17 finns vi i salongen för att berätta mer och svara på frågor.

